سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دقیقه های خیالی
 
قالب وبلاگ
لینک های مفید

بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین

وینسن و گرگ خندان

نویسنده: بیژن کیا

این رمان، واقعیتی که چند سال رسانه ­های جهان آن را مخفی کرده­اند را، لو می­دهد ... جیمز برای آن­که برای مردم دنیا این معما را حل کند، جان خودش، ماریا، و ... را به خطر می­اندازد ... معمایی پر کشش و کُشنده...



 

آدم کشتن، یکی از کارهای راحتی است که مخصوص یانکی­ ها است. پوشاندن تاریخ هم کار دیگرشان است. کشتی کاشفی که از اروپا راه افتاد و به قول خودشان به قاره­ی آمریکا رسید و در کتاب­های تاریخی ما هم به طرز مسخره­ای آمده است که چه کسی قاره­ی آمریکا را کشف کرد و ما هم جواب می­دهیم: کریستف کلمپ در حالی که درست این است که بپرسند که افرادی که پا به قاره آمریکا گذاشتند چه کسانی بودند؟ و ما هم جواب بدهیم یک سری قاتل و جانی اروپایی که ساکنان قاره­ی آمریکا را کشتند، زنانشان را عقیم کردند و سرزمینشان را تصرف کردند و خلق و خوی وحشی آمریکایی را پایه­ گذاری کردند.

داستان این کتاب، راجع به زن و شوهری است که حق دوستند. پسری که دنبال این است بداند چه شد که ناو آمریکایی، هواپیمایی مسافربری ایرانی را هدف قرار داد و 280 زن و مرد و کودک را کشت. او طی تحقیقاتش به حقیقتی می­رسد که آمریکایی­ها با دروغ پوشانده بودنش بعد از تذکرهایی که می­گیرد و گوش نمی­دهد می­کشنش. بعد همسرش را که پیگیر می­شود می­کشند. بعد خبرنگاری که پیگیر شده بود را می­کشند، بعد پدرش که یکی از بازمانده­های سرخ­پوست­ ها بوده و پیگیری می­کند را هم، هم...

منتهی پدرش زرنگی می­کند نتیجه تمام تحقیقات را در یک وبلاگ می­گذارد. برای چند نفر از جمله یک ایرانی به صورت رمانی به نام آدم­خوار می­فرستد.

نویسنده تلاش کرده بود تا بتواند سبک و سیاق زندگی و کلام امریکایی را رعایت کند و به صورت ماجرایی معماگونه کار را جلو ببرد. یعنی هم معمای هواپیمایی ایرباس را حل کرده است، هم فکر و روش استکباری و جلادی آمریکایی­ ها را گفته است، هم به جریان سرخ­پوست­ها پرداخته است.

بهر حال کتاب جذابی است و اگر چه کمی طولانی، اما خواننده دوست دارد پایانش را بداند...

یکی از ویژگی­های بارز شخصیت­های اول رمان: حق­طلب بودن و نترسیدن به ظالم است که نتیجه­ی کارشان رساندن حقیقتی که پوشانده شده بود به جهان است. یکی از ویژگی­های کلی داستان، نشان دادن خلق و خوی استکباری آمریکایی­هاست و فضای کنترل شدید رسانه و فضای مجازی در آن­جاست. در بوق و کرنا کردن آزادی، فقط همان آواز دهل است که به قول معروف از دور شنیدن خوش است. اما در بطن آن چیزی جز ترس و کنترل شدید و پوشاندن حقیقت نیست.


نسل امروز ما باید این کتاب را بخواند.



[ چهارشنبه 96/8/10 ] [ 10:52 صبح ] [ من و دوستم ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 4
کل بازدیدها: 77720